مردم خارگ چشم انتظار استقرار آبفا در خارگ/سازمان آبفا به مطالبه شهروندان جزیره توجه کند

مهدی باقری؛ عضو شورای اسلامی شهر خارگ در نشستی که با حضور نماینده مجلس، رئیس شورا و شهردار با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت به منظور بررسی مسائل و مشکلات جزیره خارگ و طرح راهکارهای هم افزایی و حل این مشکلات برگزار گردید از نوع نگاه مدیرعامل شرکت ملی نفت در زمینه توجه به مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت در جزیره خارگ تقدیر نمود و افزود : شرکتهای نفتی مستقر در جزیره و به طور خاص شرکت پایانه های نفتی ایران با تمرکز بر وظایف ذاتی، در حوزه مسئولیت اجتماعی خود در محیط پیرامونی اقدامات زیادی را در حوزه های مختلف اعم از خدمات آتش نشانی،حمل دریایی مایحتاج اساسی مردم ،تامین آب شرب مورد نیاز شهر و توسعه راههای ارتباطی جزیره و … انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد .

وی در ادامه ضمن انتقاد از عدم توجه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به وظیفه ذاتی خود در قبال مردم شریف خارگ ادامه داد: عدم استقرار آبفا در جزیره خارگ معایب و آسیب های جدی بهداشتی و زیست محیطی به بار آورده است .
باقری ضمن تاکید بر لزوم استقرار این سازمان در جزیره خارگ افزود : متاسفانه موضوع عدم استقرار آبفا در خارگ به یکی از مشکلات ریشه ای و دیرینه شهروندان جزیره خارگ تبدیل گردیده است. هم اکنون با توجه معضلات کنونی فاضلاب و محدودیت های تقسیم آب شرب در جزیره که بدون امکانات و تجهیزات تخصصی توسط شهرداری صورت می گیرد و همچنین درنظرگیری بافت قدیمی شهر خارگ ، انتظار می رود مسئولین امر در شرکت آب و فاضلاب استان با دیدگاه و حساسیتی دوچندان نسبت به اهمیت این موضوع ، مقدمات لازم را جهت استقرار در خارگ فراهم آورند.
وی ادامه داد:صنعت نفت در کنار مردم آماده همکاری جهت استقرار آبفا و خدمات دهی به مردم شریف خارگ را دارند و در همین راستا روزانه ۲۵۰۰ مترمکعب آب رایگان بخش شهری را تامین و در اختیار شهرداری برای توزیع قرار می دهند.

عضو شورای اسلامی شهر خارگ در بخش دیگری از صحبت های خود در زمینه صدور اسناد مالکیت اظهار داشت: علیرغم تلاش های که در جهت صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی شهروندان بومی خارگ صورت گرفته اما همچنان این موضوع به نتیجه مطلوب نرسیده است و در این زمینه همت و همکاری دستگاههای ذیربط در استان را می طلبد .
وی اظهارداشت: با توجه به توضیحات دکتر کرباسیان و نگاه مقام عالی وزارت نفت در زمینه اسناد مالکیت اهالی خارگ،امیدواریم که دستگاههای ذیربط در استان نیز همراستا با همین رویکرد و دیدگاه مثبت در صنعت نفت ،پیگیری های لازم را تا حصول نتیجه مطلوب انجام دهند و در این زمینه و سایر موضوعات ، تلاشها و پیگیری های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جا تقدیر و تشکر دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.