تصویب ناقص طرح جامع و متضرر شدن شهروندان پذیرفتنی نیست / اشتغال جوانان بومی نیازمند توجه جدی است

در نشستی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات جزیره و طرح راهکارهای همکاری و هم افزایی در حل مشکلات با حضور نماینده بوشهر،گناوه،دیلم و خارگ در مجلس ، رئیس شورای شهر خارگ ، شهردار ، عضو شورا و معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت نفت برگزار شد ، حاضرین ضمن تشریح برخی از مشکلات و مطالبات به حق شهروندان جزیره بر لزوم همت و تلاش مضاعف برای حل مشکلات ایشان به ویژه در خصوص طرح جامع و وضعیت تردد تاکید کردند.

 

یوسف وطن دوست؛ رئیس شورای اسلامی شهرخارگ در این نشست وضعیت طرح جامع را به طور کامل تشریح کرد و افزود : متاسفانه علیرغم تمام تلاش هایی که طی این چند سال به ویژه از سوی شورای شهر صورت گرفته است اما مقابله و همتی وجود دارد تا مردم از تصویب ناقص طرح متضرر شوند. مانع تراشی های متعدد برای تصویب درخور طرح و اخیرا اتخاذ تصمیمات نادرست بدون درنظرگیری نمایندگان مردم در شورای شهر و مجموعه شهرداری اجحاف در حق شهروندان صبور جزیره است. همچنان پس از گذشت سالها وضعیت اسناد مالکیت مردم بلاتکلیف است و این موضوع نیز دغدغه و مشکلات بسیاری را برای همشهریانمان رقم زده است.

 

رئیس شورای شهر خارگ با تشریح مشکلات تردد دریایی جزیره ، ضمن درخواست جهت هم افزایی شرکت ملی نفت در حل مشکلات شهروندان ، به ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداخت: طی سالیان گذشته نفت تعهدی به مبلغ ۵میلیارد تومان را در قبال مصوبه دولت برای خرید شناور عهده دار شده بود که هم اکنون پس از گذشت سالیان متمادی سرنوشت نامعلومی پیدا کره است. رسیدگی به مطالبات مردم جزیره کمترین اقدامی است که می توان در برابر ایثار و از خودگذشتگی های دیرینه ایشان به ویژه در ایام هشت سال دفاع مقدس انجام داد. تعلل و عدم بکارگیری جوانان بومی در شرکت های نفتی مستقر در خارگ پذیرفتنی نیست ، جوانان این جزیزه علیرغم شایستگی و توانمندی های فراوان متاسفانه وضعیت شغلی مناسبی ندارند که امیدواریم این موضوع به طور ویژه رصد و پیگیری شود.همچنین جا دارد که از همراهی های دغدغه مندانه جناب دکتر جمیری؛ نماینده محترم شهرستان های بوشهر ، گناوه ، دیلم و خارگ‌ که به طور جد پیگیر رفع مشکلات شهروندان جزیره خارگ هستند تشکر نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.