مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)در خارگ برگزار شد + عکس

با حضور رئیس شورا ، شهردار و کارکنان مجموعه شهرداری

Click Hereبه گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ : مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور پرشور مردم و مسئولین در محل یادمان شهدای گمنام جزیره خارگ برگزار شد و حاضرین در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند .

این مراسم با حضور رئیس ، شهردار ،اعضای شورای اسلامی شهر ، امام جمعه ، بخشدار ویژه ، کارکنان مجموعه شهرداری و دیگر ادارات ،ارگانها و یگان های نظامی ، انتظامی و شهروندان متدین خارگ برگزار گردید .

در ابتدای مراسم نماز پر فیض جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین کمالی امام جمعه خارگ اقامه شد . در ادامه نیز حجت الاسلام کمالی به بیان ابعاد شخصیت حضرت رسول اکرم(ص) پرداختند. ایشان در ادامه با ذکر روایتی از امام مجتبی (ع) به بیان مسئولیت و وظایف انسان در قبال خداوند متعال و دیگر افراد جامعه پرداختند. ایشان بندگی و عمل به واجبات و ترک محرمات را از جمله وظایف انسان نسبت به خداوند دانسته و نیکی کردن و احسان نسبت به مردم را از جمله وظایف و مسئولیت انسان در قبال جامعه دانستند .

در پخش پایانی این مراسم  قرائت زیارت عاشورا  ، مرثیه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت توسط مداحان اهل بیت حال و هوای عرفانی را در ویژه برنامه سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بوجود آورد .

/ عکاس : مرتضی زنگنه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.