اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ کتابخوانی

شهردار خارگ در نشست با مسئول کتابخانه عمومی شهید مهدوی مطرح کرد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ : عبدالحمید صفایی؛ شهردار خارگ با همراهی مدیر حراست شهرداری، مدیر واحد نقلیه و باغبان از فعالان فرهنگی جزیره در نشستی مشترک با مسئول کتابخانه شهید مهدوی از اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد .

شهردار خارگ اذعان کرد : امروزه کتاب و کتابخوانی در فرآیند توسعه  فرهنگی و اجتماعی جوامع، دارای نقش ویژه ای است که بدون در نظر گرفتن آن ‌دست‌یابی به توسعه و پیشرفت پایدار و مطلوب امکان پذیر نیست. افزون بر این کتاب و کتاب خوانی در سلامت روانی و اخلاقی فرد و جامعه و تعلیم و تربیت نیز اثرگذار است که این نیز مسئله ای حائز اهمیت به خصوص در جامعه ما است. کتابخانه نیز به به عنوان یک مرجع فرهنگی وظیفه دارد با قرار دادن افکار، عقاید و اندیشه های خلاق در کنار یکدیگر، زمینه ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق را برای افراد جامعه فراهم آورد.

وی در ادامه تصریح کرد : رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ همواره رویکردی فرهنگ محور بوده و امیدواریم با مساعدت ، حمایت و پشتیبانی روزافزون دیگر نهادها ، مسیر پیشرفت فرهنگی جزیره خارگ بیش از پیش فراهم گردد .

پری غنچه مسئول کتابخانه شهید مهدوی خارگ نیز در سخنانی با قدردانی از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ به واسطه مشارکت و حمایت از حوزه کتاب و کتابخوانی و اجرای طرح ها و مراسم مختلف فرهنگی در جزیره ، خواستار ادامه روند کنونی و اولویت بخشیدن به این مقوله پراهمیت گردید .

وی خاطرنشان کرد : مسئله افزایش سرانه کتابخوانی در خارگ بسیار حائز اهمیت است و می طلبد با حمایت مجموعه شهرداری و شورا که از متولیان اجرای امور فرهنگی در جامعه نیز هستند بحث توسعه فضای کتابخانه به جد مطرح گردیده و مورد توجه قرار گیرد که با توجه به دیدگاه مثبت شهردار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر دور از دسترس نخواهد بود.

در پایان با نظر مساعد شهردار مبنی بر توسعه فضای کتابخانه مقرر شد تا این موضوع به صورت تخصصی و کارشناسی در شورای شهر و شهرداری خارگ مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.