تشریح فعالیتهای صندوق کار آفرینی امید در حضور شهروندان

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ : در حضور شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، معاون صندوق کار آفرینی امید و شهروندان فعال در زمینه های مختلف فرهنگی هنری اجتماعی ، نشست مردمی جهت آگاه سازی جزیره نشینان از خدمات و تسهیلات این صندوق در سالن اجتماعات شهرداری خارگ برگزار شد .

در ابتدا مهندس خواجه نایب رئیس شورا در سخنانی به معرفی جزیره خارگ و پتانسیل های بالای آن پرداخت . وی با اشاره به مقوله اشتغال در خارگ و قدمت صید و صیادی افزود : صیادان بواسطه ی فعالیت شرکتهای نفتی و از بین رفتن صیدگاه ها دارای مشکلات عدیده ای هستند و گاها ناچار به طی کردن مسافت های زیادی برای دسترسی به صیدگاه های دیگر دارند . لزوم حمایت از این صنف با استفاده از تسهیلات کم بهره صندوق کار آفرینی امید امری است که می تواند صیادان را در تهیه مایحتاج زندگی کمک نموده و امکانات صید را در خارگ افزایش دهد .

مهندس خواجه به نقش مهم صنایع دستی خارگ از گذشته تا کنون اشاره کرد و توجه به این مقوله مهم را به جهت معرفی هر چه بهتر جزیره بسیار مهم خواند و تصریح کرد : حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی ، قالیبافی و … می تواند هم در زمینه اشتغال مفید باشد و هم بعنوان شناسه ای از فرهنگ اصیل خارگ پتانسیل بالای جزیره مقاوم خارگ را به منصه ظهور برساند  . امیدواریم با حمایت های بی دریغ صندوق کار آفرین امید شاهد شکوفایی در  زمینه های مختلفی چون میراث فرهنگی ، صید و صیادی و صنایع دستی و … باشیم.

دکتر علی اصحابی معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کار آفرینی امید نیز اظهار کرد : در بازدید میدانی که صبح امروز از جزیره خارگ داشتیم توانایی خارگ را برای رشد و توسعه بسیار بالا دیدم .

مقوله های مختلفی که با حمایت ، همفکری و هم افزایی نوید بخش آینده ایی روشن برای جزیره نشینان است .

دکتر اصحابی با ارائه مطالبی از عملکرد صندوق کار آفرینی و تاثیر آن بر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بواسطه حمایت و ضمانت از اشتغال افزود : خدماتی که توسط صندوق کار آفرینی امید ارائه می شود می تواند در جنبه های مختلف باعث رشد و توسعه گردد . خارگ با داشتن فعالین فرهنگی اجتماعی و عقبه ایی گرانبها می تواند بیش از پیش در مسیر رشد قدم بردارد .

وی خاطر نشان کرد : صندوق ضمانت تعاون در نخستین گام با استناد به جمعیت (زیر ۱۰هزار نفر) نسبت به اعطای ضمانت و تسهیلات اقدام می نماید . مسئولین ذیربط می بایست مکاتبات لازم را از سوی استان تابعه انجام نموده و پس از بررسی شرایط منقطه و اخذ تاییدیه های لازم ، تسهیلات خود را دریافت نمایند .

وی هدف از حضور در جزیره خارگ را  ارائه کمک و تسهیلات کم بهره به افرادی که مهارت ، توانمندی ، فکرو اندیشه تولید دارند عنوان کرد و افزود : در بازدید امروز ما مشخص شد که بخش هایی نظیر صیادی ، گردشگری و صنایع دستی دارای پتانسیل و محدودیت های زیادی هستند که می شود با امکان سنجی و تشکیل جامعه هدف نسبت به اعطای تسهیلات به این بخشها اقدام گردد.

در ادامه نشست نیز شهروندان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و خواستار توجه و حمایت هر چه بیشتر به خارگ شدند.

گزارش تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *