مدیر فضای سبز شهرداری خارگ: فضای سبز شاخصه ای برای توسعه شهر خارگ است/با توجه به استقبال شهروندان کاشت گل های فصلی ادامه پیدا می کند

مدیر فضای سبز شهرداری خارگ:
فضای سبز شاخصه ای برای توسعه شهر خارگ است/با توجه به استقبال شهروندان کاشت گل های فصلی ادامه پیدا می کند

امروزه توجه به فضای سبز شهری و نقش کلیدی آن در عرصه‌های گوناگون زندگی شهروندان از اهمیت ویژه ای در امر مدیریت شهری برخوردار است. شرایط آب و هوایی خاص جزیره خارگ به خصوص در فصول گرم سال ، عمدتا متولیان حوزه فضای سبز را با چالش هایی همراه می کند.همین امر نیز سبب شد تا در گفت و گویی با مهندس زینب غفاری؛مدیر واحد فضای سبز شهرداری خارگ به بررسی برنامه های این مجموعه در فصل پیش رو بپردازیم.

مدیر فضای سبز شهرداری خارگ در ابتدا با تشریح برنامه ، اهداف و چشم انداز مجموعه شهرداری خارگ در حوزه فضای سبز اذعان کرد : باور ما بر این است که توسعه شهر خارگ از رهگذر توسعه فضای سبز آن می تواند معنا پیدا کند ، چنانکه فضای سبز همواره از شاخصه های توسعه شهری تعریف می گردد. از این رو تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با بهره گیری از ظرفیت های موجود ، همپای حوزه های مختلف ، در حوزه فضای سبز نیز جزیره زیبای خارگ را توسعه و آبادانی ببخشیم.
مهندس غفاری در ادامه با اشاره به شرایط خاص جزیره و فصل هرس درختان افزود : با توجه به شرایط خاص جزیره ، برنامه ریزی کاشت و نگهداشت فضای سبز در خارگ نیز تمهیدات خاصی را می طلبد. با توجه به اینکه رشد درختان در فصل جاری عمدتا با سرعت بیشتری انجام می گردد ، مناسب ترین فصل برای هرس درختان است. پس از درخواست زحمتکشان راهنمایی و رانندگی در جزیره خارگ مبنی بر رسیدگی به فضای سبز و درختان خیابان هوادریا که مشکلاتی را در آن حوزه ایجاد کرده بود در اسرع وقت نسبت به هرس درختان اقدام نمودیم. رفع مشکلاتی اعم از پوشیده شدن تابلوهای راهنمایی رانندگی ، ایجاد مزاحمت برای اتوبوس مدارس و ماشین های عظیم الجثه از جمله اهدافی بود که در هرس این درختان دنبال شد. شاید برای مدت کوتاه یک ماهه ای فضای سبز این نقطه از شهر از حالت زیبای همیشگی خود کمی فاصله بگیرد اما با توجه به رشد سریع این درختان در این فصل مجددا جلوه زیبای خود را بازخواهد یافت.
مدیر فضای سبز شهرداری خارگ در خصوص کاشت گل های فصلی نیز گفت : با توجه به توصیه های مکرر و حساسیت ویژه شهردار محترم به مقوله رونق بخشی فضای سبز شهری ، مجموعه فضای سبز شهرداری خارگ همواره با تلاش و ممارست خود سعی بر این دارد زیبایی بخش معابر و اماکن مختلف شهر باشد. در اواخر سال گذشته گل های فصلی متنوعی در سطح شهر کاشته شد که خدا را شکر با استقبال قابل توجهی از سوی شهروندان همراه بود ، از این رو در نظر داریم برنامه ریزی خود در زمینه کاشت گل های فصلی را استمرار بخشیم.
وی تصریح کرد : یکی از ظرفیت های کاشت گل ، گلدان های دور میدان امام خمینی (ره) در سطح شهر است که با توجه به شرایط خاصی که دارند کاشت و نگهداشت ویژه ای را می طلبند ، با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان ، در نظر داریم تا به زودی با کاشت گل های فصلی تابستانه آشلانتوس و ناز آفتابی زیبایی بخش این منظر شهری باشیم.
مدیر واحد فضای سبز شهرداری خارگ در پایان ابراز امیدواری کرد تا با کوشش آن مجموعه و یاری شهروندان در نگهداشت فضای سبز و محیط زیست ، جزیره خارگ در سایه زیبایی و سرسبزی خود بیش از پیش به سوی آبادانی و توسعه گام بردارد.

گزارش تصویری از اقدامات اخیر واحد فضای سبز شهرداری خارگ

………………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.