معاون شهردار خارگ : شهروندان نقش اصلی را در زیبایی شهر بر عهده دارند/ تفکیک زباله باید جدی گرفته شود

معاون شهردار خارگ : شهروندان نقش اصلی را در زیبایی شهر بر عهده دارند/ تفکیک زباله باید جدی گرفته شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، جلیل حسن زاده؛ معاون شهردار خارگ در گفت و گویی به تحلیل و بررسی فرهنگ تفکیک زباله پرداخت.

جلیل حسن زاده  گفت  : اعم شاخصه های زیبایی و مبلمان شهری از فرهنگ و رفتار نهادینه شده در شهر نشأت می گیرد. بی تردید در این مقوله مهم ، شهروندان نقش اصلی را ایفا می کنند. از آنجا که خواسته خود شهروندان خارگ زیبایی و نظافت هرچه بیشتر شهر است ، مسئولیت پذیری در جمع آوری و وقت شناسی بیرون گذاشتن زباله و نیز مسئله مهم تفکیک زباله انتظاری است که از شهروندان می رود.

معاونت شهرداری خارگ با اشاره به بازیافت و اهمیت تفکیک زباله در این امر افزود : بازیافت زباله‌ می‌تواند بر چرخه بهبود شرایط محیط زیست تاثیر بگذارد.درک این مسئله که تفکیک زباله ها می تواند نقشی مهم را در حیات انسان ها ایفا کند ، ما را به سوی رویکرد صحیح در رفتار شهروندی رهنمون خواهد کرد. به واقع جداسازی زباله‌ها می‌تواند به چرخه بازیافت زباله کمک کند، به همین منظور نیاز است تا هر فرد تفکیک زباله ها را جدی‌تر بگیرد.

وی ادامه داد : در بیشتر جوامع بشری ، بازیافت زباله‌ها را راهکاری برای تولید می‌دانند. به همین دلیل در قوانین این کشورها تفکیک زباله و دسته‌بندی پسماندهای بازیافتی امری اجباری است و حتی رعایت نکردن آن جریمه و مجازات را به دنبال دارد. با این وجود شکی نیست که تاثیر فرهنگی که در بطن جامعه ریشه داشته باشد بسیار شگرف تر خواهد بود.

معاون شهردار خارگ در پایان تصریح کرد : هم اکنون شهرداری خارگ با به کارگیری تمام توان و ظرفیت خود ، در تلاش است تا زیبایی و نظافت مستمر و هرچه بیشتر شهر خارگ را محقق سازد که این امر میسر نخواهد بود جز با یاری شهروندان گرامی. از این رو انتظار می رود در اولین گام شهروندان عزیز خود شهردار شهر خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.