دومین همایش” تاریخ صنعت در ایران” برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری خارگ، درنشستی که با حضور شعیب بحرینی شهردار جزیره خارگ، دکتر حسین احمدی مدیر عملیات عمومی شرکت نفت خارگ و دکتر حسن الهیاری مدیر انجمن ایرانی تاریخ دراستان بوشهر، برگزار شد، پیرامون اجرای ” دومین همایش ملی تاریخ صنعت در ایران، با محوریت تاریخ تحولات صنعت نفت جزیره خارگ” همچنین” روز جزیره خارگ”، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دراین نشست، شهردار خارگ طی سخنانی به تشریح پیشینه برگزاری این دو رویداد علمی فرهنگی، پرداخت و گفت: درسال گذشته نیز شاهد اجرای برنامه های متنوعی با موضوع مذکور داشته ایم و به نظر می رسد که خارگ توانمندی لازم را برای اجرای رویدادهای مشابه را دارد.

حسن الهیاری نیزدراین جلسه، به ضرورت برگزاری چنین برنامه هایی در جهت بازشناسی میراث تمدنی جزیره خارگ و تقویت هویت مردمان این دیار، تاکید کرد.

وی بیان داشت: به طور حتم، برگزاری یک همایش علمی معتبر در زمینه تاریخ تحولات صنعت نفت درجزیره امری مهم است که می تواند بازتاب تحولات اجتماعی اقتصادی خوبی را برای خارگ به دنبال داشته باشد. حسین احمدی هم در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: مجموعه ما، از برگزاری این رویداد استقبال می کند و با تمام توان برای اجرای هرچه بهتر آن کمک خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم این رویداد بتواند در معرفی و آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با مناسبات صنعت نفت و مردم جزیره خارگ در تاریخ معاصر، بیش از پیش موثر واقع شود.

گفتنی است، در پایان شعیب بحرینی بار دیگر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری رویدادهای پیش رو، در جمع بندی این نشست اعلام کرد: امور اجرایی این رویداد به صورت مشترک توسط شهرداری جزیره و مدیریت عملیات عمومی نفت خارگ و همچنین امور علمی همایش نیز توسط انجمن ایرانی تاریخ، پیگیری می شود.

وی افزود: این رویداد ۱۵ دیماه سال جاری همزمان با روز جزیره خارگ برگزار خواهد شد. البته نخستین همایش ملی تاریخ صنعت در هفتم و هشتم شهریور سال‌جاری توسط انجمن ایرانی تاریخ در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *