گزارش عملکرد مدیریت شهری از روزنه اقدامات عمرانی

 

 توجه به حقوق شهروندی و شفافیت، از اولویت های شهرداری است

به گزارش روابط عمومی شهرداری خارگ، شعیب بحرینی با تاکید براهمیت حقوق شهروندی و لزوم شفافیت گفت: حقوق شهروندی  نیاز اصلی جامعه امروز ایران  است،  در جامعه شهروند مدار ، شهرداری ها بیشترین نقش را در تحقق این مهم ایفا می کنند. برهمین اساس شهرداری خارگ نیز  همواره تلاش کرده است تا دو اصل حقوق شهروندی و شفافیت را سرلوحه کارخود و از اولویت های وظایفش قرار دهد.

شهردارخارگ با بیان اینکه” در این دوره بیش از پیش براین مهم توجه شده است”، ادامه داد: لذا وظیفه خود می دانیم در فرصت به دست آمده، بخش هایی از اقدامات عمرانی انجام شده را به اطلاع شهروندان عزیز برسانیم.

تکمیل پروژه های شهربازی سرپوشیده و پارک آبی گردشگری” از جمله اقدامات عمرانی است که بحرینی درباره آن توضیح داد: خوشبختانه پس از مشخص شدن پیمانکار این پروژه ، عملیات تکمیل این شهربازی شروع شد. این شهر بازی در مساحتی حدودا ۶۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد و با توجه به شرایط آب و هوایی خارگ خصوصا در فصول گرم، پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها برای سپری کردن اوقاتی خوش و مفرح خواهد بود.

وی افزود: عملیات از سرگیری پروژه پارک آبی گردشگری درحال انجام است. این پارک با مساحت ۵۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان غالبا” از محل اعتبارات تملک دارایی و بخش تکمیلی از محل اعتبارات داخلی در حال تکمیل می باشد.

همه تلاشمان این است که این دو پروژه تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسند.

“سنگفرش کوچه ۱۷ شهریور”نیز یکی دیگر از خدماتی است که شهردار خارگ درباره آن بیان داشت: این پروژه از محل اعتبارات نفت و به مبلغ ۵ میلیارد تومان می باشد که پس از وقفه ای طولانی به دلیل مشکلات پیمانکار قبل ، مجددا توسط بنیاد مسکن اقدام به انتخاب پیمانکار شد و به زودی (در همین هفته)کار سنگفرش این کوچه نیز آغاز می شود. این کوچه یکی از مهمترین کوچه های سطح شهر است که حد فاصل بین پایانه مسافربری و مرکز شهرقرار دارد و نقش مواصلاتی مهمی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: “سنگ فرش کوچه های رز، دانش ٫ حسینیه ملاح زاده ، دو بن بست استقلال ، بن بست بهزیستی”  و پیاده رو خیابان هوا دریا نیز جمعا به مساحت ۱/۶۱۱ متر مربع با اعتباری قریب به  ۹/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال از دیگر اقدامات عمرانی دراین دوره می باشد.

همچنین “تعریض معابر و کوچه ها، بخشی از خیابان طالقانی و کوچه شهید ندیم زاده و بخشی از کوچه های   دیگر   جمعا به مساحت ۹۳۲   متر مربع اقدام به تعریض گردید. این اقدام مهم عمرانی از جهت تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه ، ساخت و سازها ، امداد رسانی سریع و راحت تر در هنگام بروز خطر و بحران، پدافند غیر عامل بسیار موثر و کار ساز می باشد.

 

بحرینی درخصوص “خدمات فضای سبز” نیز توضیح داد: با احداث نهالستان که درواقع فضایی  بلا استفاده در محوطه شهرداری بود توانستیم گل های مختلف را درآن پرورش دهیم. با این اقدام از خرید گل در بیرون از جزیره تا حدود زیادی جلوگیری بعمل آمد و باعث صرفه جویی و استفاده از ظرفیت های داخلی شد. حذف درختان مضر کانو کارپوس دراغلب سطح شهر و کاشت درختان مثمر لیمو و نارنج  در حاشیه پیاده روهای شهری ، هرس درختان و فرم دهی  و آبیاری آنها در جای جای شهر نیز ازدیگر خدمات مدیریت شهری دراین بخش می باشد.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از مهمترین موارد مد نظر مدیریت شهری “زیباسازی بدنه شهر” بوده و خواهد بود. دراین راستا زیباسازی “دیوار جوشن” انجام شد، این دیوار یکی از وجوه و بدنه شهر است که روزانه در معرض دید هزاران نفر از شهروندان عزیز قرار دارد که با طرح زیبای اسلیمی و نقش و نگاری خوشرنگ، چشم هر عابری را می نوازد. حاشیه پیاده رو دیوار جوشن تا میدان فرودگاه با طرح ترکیبی سنگ و چمن مصنوعی زیباسازی شده است.

زیباسازی خیابانهای هوادریا ، امام خمینی و چند نقطه ی دیگر شهر- طراحی ، ساخت ، اجرا و نصب مبلمان شهری-  طراحی نرده ها و نیمکت های  ضلع جنوبی فرودگاه ، فلاور باکس ها و سایر تزیینات چوبی نصب شده در بعضی از نقاط شهر نیز از جمله موارد زیباسازی شهری می باشد که تاکنون ارائه شده است.

“نورپردازی معابر و سطح شهر”، ازاقدامات انجام شده ای است که شهردار خارگ پیرامون آن بیان داشت: ایجاد روشنایی مناسب و استاندارد چند مزیت دارد، ازجمله: سهولت در رفت و آمد شهروندان، ایجاد امنیت ( جلوگیری از ایجاد بستر برای بزه) حفظ ایمنی و زیبایی شهر.

در این زمینه در سرتاسر خیابان طالقانی، خیابان هوا دریا، خیابان امام خمینی،خیابان شهید عهد قدیمی، خیابان چاه قندی، خیابان ملوانان، خیابان ساحلی، پارک سیمرغ، پارک ساحلی، میدان امام و بخشی از خیابان بوستان معلم و تعدادی از کوچه های شهر، گوشه ای از این اقدامات بوده است.

خدمات عمرانی “ورزشی”، از دیگر موضوعاتی است که بحرینی درباره آن گفت: نوسازی چمن مصنوعی زمین فوتبال واقع در پارک سیمرغ با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد ریال که ۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارت در اختیار آقای دکتر جمیری نماینده محترم مجلس و الباقی که صرف نوسازی فنس محافظ زمین ، اصلاح نورپردازی، رنگ آمیزی سکوهای تماشاگران و غیره قرار گرفت. همچنین تعمیر دوچرخه های قدیمی و خرید دوچرخه های جدید- کیوسک دوچرخه با واگذاری به بخش خصوصی برایاستفاده شهروندان- حضور تیم فوتسال شهرداری در تورنمنت های مختلف به مناسبت های مختلف – کمک به ساخت رینگ     اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال – کمک به تعدادی از ورزشکاران  تیم های ورزشی و هیات های ورزشی- اعطای کمک هزینه به برخی از ورزشکاران و تیم های اعزامی به بیرون از جزیره – کینگ بوکسینگ، همه و همه از خدمات ورزشی بوده که دراین مدت ارائه شده است.

وی به ساماندهی پارک سیمرغ جزیره خارگ نیز اشاره کرد و گفت: به همین منظور هرس درختان ، کاشت گل و محوطه سازی، اصلاح نورپردازی، رنگ آمیزی وسایل بازی، ساماندهی پارک ساحلی، تعمیر و خرید وسایل بازی، رنگ آمیزی وسایل بازی و غیره انجام شده است.

شهردار خارگ افزود: ماشین آلات یکی از بازوهای اصلی شهرداری در حوزه عمرانی و خدماتی می باشد. از آنجایی که یکی از عوامل مهم در اثر بخشی و تاثیر گذاری در حوزه های عمرانی و خدماتی آماده به خدمت بودن ماشین آلات و سلامت آنها به لحاظ فنی می باشد لذا مدیریت شهری توجهی خاص به این مهم داشته و دارد. در این خصوص می توان به: تعمیر اساسی یک دستگاه کمپرسی – تعمیر اساسی یک دستگاه خاور- تعمیر اساسی دو دستگاه مینی لودر- تعمیر غلطک لاستیکی-  تعمیر غلطک فلزی- تعمیر فینیشر ( دستگاه پخش کننده آسفالت) که وجود این دستگاه در حوزه آسفالت بسیار ضروری و موثر می باشد اشاره کرد.

وی دراین باره اعلام کرد: تعمیر دستگاه فینیشر با هزینه تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان ارزش افزوده دارایی های ثابت شهرداری در این بخش معادل ۵/۲ تا ۵/۳  میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، همچنین، تعمیر خوروهای سواری- تعمیر خودرو نیسان- ساخت خودرو قیر پاش وتعمیر بالابرنیز از دیگر خدمات دراین بخش می باشد.

پروژه های”آبرسانی” از مواردی است که وی به آن اشاره کرد و گفت: سالهاست که شهرداری با سختی فراوان و صرف هزینه البته با افتخار وظیفه ذخیره سازی و توزیع آب شرب درهمه  نقاط شهر را به انجام می رساند شایان ذکر است این وظیفه ذاتا” و قانونا”  به عهده شرکت آبفا می باشد. با این حال با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ،همکاران ما شبانه روز در تلاشند تا امر مهم آبرسانی به نحوی مطلوب انجام پذیرد.

شهردار خارگ همچنین به بیان اقدامات صورت گرفته در بخش خدمات فرهنگی و اجتماعی پرداخت و توضیح داد: برگزاری همایش علمی ،ادبی و تاریخی روز خارگ با دعوت از اساتید برجسته استانی ،کشوری و خارج از کشور- برگزاری همایش علمی تاریخی روز ملی خلیج فارس با دعوت از اساتید برجسته استانی و کشوری- برگزاری موسیقی آیینی با دعوت از گروه موسیقی خراسان جنوبی – برگزاری همایش روز دختر با دعوت از مجری توانمند و نام آشنا- برگزاری کلاسهای آموزشی تجوید قرآن با دعوت از قاری برجسته استان – برگزاری دوره فرزند پروری توسط استاد خانم رحیمی- محافل انس با قرآن به مناسبت های مختلف – کمک به مراکز فرهنگی ( مساجد ، حسینیه ها ، واحد های فرهنگی و ….)- برگزاری جشنواره خلاقیت کودکانه به مدت ۱۰ روز به مناسبت عید سال- کمک به برگزاری مراسمات مذهبی و ملی – کمک به برگزاری رویدادهای ورزشی- کمک به اداره آموزش و پرورش در حوزه های مختلف- کمک به بانوان ورزشکار برای اجاره سالن ورزشی – سیستم نور و روشنایی سالن پلاتو شهر با اعتباری به میزان ۲ میلیارد ریال، اقداماتی بوده که دراین دوره تا این لحظه انجام شده است.

وی همچنین درباره امور پرسنلی نیز اعلام کرد: انجام سیر قانونی و اداری برای رسمی شدن ۷ نفر از کارکنان شهردای- برگزاری دوره های مختلف برای ارتقاء آگاهی و مهارت کارکنان- عقد قراداد با ورزشگاه ها برای استفاده رایگان کارکنان جهت فعالیت های ورزشی- به روز رسانی حقوق  مطالبات و مزایای کارکنان به شکلی که تقریبا مطالبات صفر شده است.

 همچنین تشویق کارکنان ساعی دلسوز و فعال برای افزایش انگیزه خدمت بیشتر، نیز تاکنون در کارنامه این دوره از شهرداری بوده است.

شعیب بحرینی شهردار دوره سوم و فعلی خارگ در ادامه سخنان خود به برنامه های آتی مدیریت شهری نیز اشاره کرد. وی دراین خصوص گفت: نصب المان مادر، اتصال آلاچیق ها به دریا، ادامه زیبا سازی بدنه شهری در خیابان پاسداران، خیابان شهرداری قدیم و خیابان بوستان معلم- تکمیل تعمیرات کارخانه آسفالات- احداث و ساماندهی کانال دفع آب های سطحی در چند نقطه شهر- نورپردازی و اصلاح روشنایی کوچه ها و معابر – تکمیل پروژه های نیمه تمام خرید تجهیزات تفریحی دریایی- سنگفرش کوچه ها- موزاییک فرش پیاده رو ها- آسفالت خیابان طالقانی- ساماندهی  کف کوچه ها و معابر و توسعه مبلمان شهری، عمده ترین اقداماتی است که انشالله درایام باقی مانده سال انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین انجام فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و برگزاری دوره های متناسب برای پرسنل شهرداری نیز دردستور کار شهرداری قرار دارد.

    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *