شهرداری و شورا از طرح ها و پژوهش هایی که معرف فرهنگ غنی و میراث گرانبهای تاریخی جزیره خارگ هستند ، حمایت می کند

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، رئیس شورا و شهردار خارگ در نشستی با دکتر اللّه یاری استاد برجسته دانشگاه و خانم سعادتمند از بومیان قدیمی خارگ که پایان نامه خود را به پژوهش در حوزه خارگ و به طور خاص تبعیدی های جزیره خارگ اختصاص داده است ، ضمن گفت و گو بر حمایت از طرح های پژوهش با موضوعیت خارگ تاکید کردند.

یوسف وطن دوست رئیس شورای شهر در این نشست گفت: موضوعات پیرامونی خارگ بسیار گسترده است و به واقع این جزیره خود به مثابه صندوقچه ای از گنجینه های ارزشمند است که همواره می تواند به عنوان یک طرح و ایده مناسب مورد توجه نویسندگان و مستندنگاران قرار گیرد. پایان نامه کامل و جامع سرکار خانم سعادتمند نیز از این حیث دارای برجستگی های ویژه ای است که با نمره ممتاز مورد توجه اساتید دانشگاه نیز قرار گرفته است.

شعیب بحرینی شهردار خارگ نیز با تاکید بر حمایت از طرح های پژوهشی پیرامون جزیره خارگ اذعان داشت: حمایت از طرح های پژوهشی که بیانگر هویت ، اصالت و میراث معنوی خارگ در ابعاد گوناگون است ، در کنار مباحث حوزه مدیریت شهری به عنوان یک رویکرد مدنظر شورا و شهرداری است. پرداخت به سوژه های بکر این جزیره که سبب آشنایی هرچه بیشتر جهانیان و ایرانیان با این فرهنگ و تاریخ غنی جزیره می شود ، همواره ارزش آفرین است و درخشش بیش از پیش گنجینه میراث فرهنگی جزیره خارگ را نمایان می سازد که در این خصوص تلاش خواهیم داشت تا توان خود رابرای حمایت از طرح های پژوهشی با موضوعیت خارگ به کار بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.