رئیس شورا و شهردار خارگ نظاره گر درخشش گروه لیوای خارگ در جشنواره موسیقی فجر

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، گروه لیوای خارگ با هدف معرفی بیش از پیش این آئین سنتی جزیره در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کردند. رئیس شورای شهر و شهردار خارگ نیز در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی بوشهر اجرای درخشان این گروه را به نظاره نشستند.

یوسف وطن دوست؛ رئیس شورای شهر با تمجید حضور و اجرای گروه لیوا اذعان داشت: با حضور در شهر بوشهر شاهد درخشش گروه لیوا خارگ در جشنواره موسیقی فجر که معتبرترین جشنواره ملی می باشد بودیم.امید داریم تا با حفظ و اشاعه میراث گرانبهای فرهنگ جزیره خارگ ، شاهد آشنایی روزافزون جهانیان و هموطنان با این گنجینه ارزشمند باشیم.

شعیب بحرینی شهردار خارگ نیز در حاشیه این مراسم گفت: حفظ فرهنگ و آیین و آداب شهر و دیارمان رسالت سنگینی است که همگی نسبت به آن وظیفه داریم. مراسم آئینی لیوا به عنوان یک ارزش که با هویت و زندگی مردم بومی خارگ پیوند دارد ، به واقع از دلایل غنای فرهنگی جزیره خارگ محسوب می گردد.بازشناسی عناصر فرهنگی لیوا ما را با فرهنگ کهن شهر خارگ آشنا تر خواهد کرد ، لذا می بایست با هم افزایی و بهره مندی از همه ظرفیت ها در این مهم سهیم شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *