مشکلات ریشه ای خارگ به وزیر راه و شهرسازی رسید/طرح جامع خارگ و موضوع تردد دریایی همچنان در بلاتکلیفی/وزیر قول همکاری داد

صبح روز پنج شنبه چهاردهم اسفند ماه در پی سفر وزیر راه و شهرسازی به شهر بوشهر، شورای شهر و شهردار خارگ با وی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که وطن دوست رییس شورای شهر، صفایی شهردار و دهقان مسئول طرح جامع شهر خارگ حضور داشتند و در خصوص مشکلات اساسی و قدیمی خارگ صحبت هایی انجام شد.

رییس شورای شهر در این دیدار ضمن تشکر از دکتر اسلامی که توجه ویژه ای به طرح جامع خارگ داشته است ،اظهار داشت بعداز ١۶ سال پیگیری طرح جامع ، متاسفانه طرحی مصوب شده أست که منافع مردم در آن به درستی دیده نشده و شایسته است باتوجه به دفاعیات و پیشنهادات بحق این شورا در بررسی های مجدد طرح ، منافع مردم و مسائل و تعاریف شهرسازی که مغفول مانده أست، دیده شوند.

وطن دوست درادامه توضیحات خود در خصوص مشکلات بخش تردد دریایی گفت، سختیهای مردم در بخش مسافرت دریایی لزوم حمایت از بخش خصوصی و رسیدگی به مشکلات آنان اشاره کرد.

وی افزود، متأسفانه معضل تردد که همواره در تمامی نشست‌ها مطرح می‌شود، طاقت مردم را به سر آورده و دشواری‌های شهروندان صبور خارگ را به ویژه در شرایط کرونا صدچندان کرده است و علی رغم ارائه راهکارهای عملیاتی همتی برای حل آن وجود ندارد.

وطن دوست از طرح ملی مسکن در خارگ خبر داد و گفت ، بجهت وجود برخی مشکلات در ساخت مسکن پیشنهاداتی در جهت رفع این مشکل به وزیر راه و شهرسازی داده شد، پیشنهاد شد با تعامل و همکاری شرکت وزارت نفت قطعه زمینی بجهت ساخت مسکن جوانان در خارگ اختصاص داده شود یا این حرکت در شهرهای همجوار خارگ صورت گیرد .

صفایی شهردار خارگ در خصوص برخی از مشکلات ازجمله طرح جامع به وزیر راه و شهرسازی گفت: تصویب ناقص طرح جامع عواقب بدی برای درآمد شهرداری ایجاد کرده و شهرداری نمی توااند خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه کند.

دکتر اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات مردم خارگ را شنیده است ابراز داشت در خصوص طرح جامع سعی می شود منافع مردم حتما دیده شود و با حساسیت موضوع فوق را دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد، در بخش مشکلات تردد دریایی نیز ایشان قول همکاری از سوی وزارتخانه و سازمانهای مربوطه را اعلام و ابراز داشتند در خصوص نوسازی و بروز رسانی ناوگان هر دو مسیر ورود جدی انجام می دهیم.

رییس شورا و شهردار در پایان از همکاری صمیمانه جناب دکتر جمیری (نماینده محترم مجلس)، دکترگراوند و دکتر ستوده که تلاش بسیاری در این دیدار داشتند تشکر و قدردانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.