پیام رئیس شورای اسلامی شهر خارگ به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر

به گزارش روابط شهرداری وشورای اسلامی شهر خارگ : رئیس شورای اسلامی شهر خارگ ولادت حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) و روز مادر را با ارسال پیامی تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام ایشان بدین شرح است :

بسمه تعالی

سالروز ولادت اسوه تقوی و معنویت «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است.

میلاد پربرکت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای است برای قدردانی از همراهان همیشگی، زنانی که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه گام برمی دارند و یک لحظه سکون و ایستایی را برخود نمی پسندند، مادرانی که شهدای راه حق و فضیلت از دامان آنان رو به سوی شهادت گام برداشتند تا پرچم عزت، شرف و مردانگی برای همیشه در اهتزاز بماند. گواه این مطلب را مادران خارگی می دانم که با شهامت و دلیری در کنار فرزندانشان جنگیدند و قلب صادرات نفت کشور یعنی خارگ را از گزند دشمنان دور نگه داشتند .

شخصیت معنوی و خصلت های بی نظیر حضرت فاطمه زهرا(س)، روز میلاد ایشان را برای ما معنی دیگری بخشیده و وظیفه همه ما است تا در این روز مبارک ضمن تجلیل از مقام مادر و زن از خصائص حضرت فاطمه (س) برای زندگی خود درس بگیریم.

امام خمینی (ره) جایگاه اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه ایران اسلامی را با نگاه بلند دین مبین اسلام به زنان تغییر داد و عرصه های وسیعی را فراهم ساخت و موجب شد تا بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه های فاطمی از یک بعد به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده مطرح شده و از بعد دیگر حضور فعال و سرزنده ای را در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

اینجانب ضمن تبریک ولادت بابرکت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و تولد فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و روز مادر را به تمام جامعه بویژه بانوان و مادران جزیره خارگ تبریک و تهنیت می گویم.

 

                                                                                                                             بهروز خواجه 

                                                                                                           رئیس شورای اسلامی شهر خارگ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.