گنجینه ارزشمند میراث فرهنگی و گردشگری خارگ نیازمند توجه ویژه است

دغدغه جدی اعضای شورا و دوست‌داران آثار باستانی خارگ

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، صبح دیروز در نشستی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و جمعی از دوست داران آثار باستانی و فعالان زیست محیطی خارگ ، مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و راهکارهای اعتلای این حوزه در جزیره به بحث و بررسی گذاشته شد.

در ابتدای این نشست بهروز خواجه ؛ رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با اشاره به اینکه آثار باستانی نشانگر هویت و تمدن هر منطقه ای است ، اهمیت اندیشیدن تمهیدات کاربردی و تهیه دستورالعمل جهت حفظ آثار و میراث باستانی را مهم دانست و اذعان کرد : جزیره خارگ به پشتوانه قدمت چندین هزارساله خود آثار باستانی و میراث متعدد و بی نظیری دارد که متاسفانه با بی توجهی مسئولین در سنوات گذشته بعضاً به کلی تخریب گشته یا در آستانه تخریب قرار گرفته است و هم اکنون به توجه ویژه و حیاتی نیاز دارد که امیدواریم با رویکردی نو شاهد اتفاقی شایان در امر اعتلای میراث فرهنگی جزیره باشیم.

در ادامه این نشست یوسف وطن دوست؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ میراث فرهنگی و گردشگری خارگ را گنجینه ای ارزشمند قلمداد کرد که به دست فراموشی سپرده شده است و افزود : قدیمی ترین سند اثبات خلیج فارس در جزیره مرجانی خارگ است که این مهم خود گواهی بر اهمیت و اصالت میراث فرهنگی و آثار باستانی این جزیره است. شورای اسلامی شهر همواره این دغدغه را داشته است تا همپای شهروندان گرامی مسئله حفظ این میراث گرانبها را به طور جدی مطالبه نماید.

مهدی بخشی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز ضمن تقدیر از توجه و حسن نیت مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی عنوان کرد : دغدغه مندی شهروندان در مسائل حوزه فرهنگی و گردشگری قطعا امری راهگشا در حل مشکلات و موانع خواهد بود که امیدواریم همراهی و مطالبه گری ایشان منجر به نگاه جدی تر مسئولین و تخصیص اعتبارات چشمگیر به این حوزه خطیر جزیره خارگ شود.

در ادامه این نشست دوستداران آثار باستانی و فعالان زیست محیطی به بیان و بررسی مسائل و مشکلات متعدد میراث فرهنگی و گردشگری جزیره پرداختند و خواهان عزم جدی مسئولین در این حوزه شدند.
در پایان نیز سید هادی احمدی؛ مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی دغدغه مندی شهروندان در حوزه حفظ میراث فرهنگی و گردشگری را بلوغ جدید جامعه خواند و اشاره کرد : به پشتوانه سرمایه و غنیمت دغدغه مندی و مطالبه گری اعضای شورای شهر و شهروندان و با توجه به میراث گرانبها آثار باستانی در خارگ امید داریم تا با به کارگیری راهکارهای اساسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را در اسرع وقت برطرف نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.