بررسی روش های ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه

در نشست رئیس شورا و شهردار با رئیس امور کتابخانه های استان مطرح شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، رئیس شورای شهر ، شهردار خارگ و اعضای شورای اسلامی شهر با رئیس امور کتابخانه های استان بوشهر و هیئت همراه و مسئول کتابخانه شهید مهدوی خارگ دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که به منظور بررسی روش های نوین ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه برگزار شد، نحوه مشارکت و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان با شهرداری و شورای اسلامی شهر و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های هر دو ارگان مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدای این نشست بهروز خواجه؛ رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت مطالعه در ارتقای سطح فرهنگ شهروندی اذعان کرد  : با ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، بینش و آگاهی عمومی افزایش یافته و جامعه به سوی تعالی و پیشرفت پیش می‌رود ، از این رو با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌دار می‌توانیم بعضی از کاستی های فرهنگی موجود در سطح جامعه را جبران نماییم. در حال حاضر خدارا شکر سرانه مطالعه و تعداد کتاب به نسبت جمعیت در خارگ مناسب است ، با این وجود می بایست نسبت به افزایش مستمر سرانه مطالعه در جزیره تلاش نمود.

رئیس شورای شهر ادامه داد : به منظور رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم جهت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه ، نهادهای مختلف از جمله خانواده، مدارس و مجموعه‌های آموزشی، کتاب‌داران و کتابخانه‌ها و نهادهای دولتی باید با رفع مشکلات موجود هم‌سو با یکدیگر هدف والای تعالی فرهنگی را دنبال نمایند.شورا و شهرداری خارگ نیز در حال حاضر با دغدغه مندی نسبت به این موضوع ، ضمن فعالیت و مشارکت در همایش های کتابخوانی ، ظرفیت های خود را به کارگرفته تا در این راستا نقش موثر و مفیدی را ایفا کند.

در ادامه شهردار خارگ در سخنانی با اشاره به نقش کلیدی کتابخانه ها در رشد فرهنگ عمومی و بالا بردن سطح آگاهی اجتماع ، افزود : کتابخانه های عمومی از مهم ترین عوامل رشد و توسعه جوامع به شمار می آیند و به همین خاطر نیز کتابخانه ها ، دانشگاه عمومی قلمداد می شوند. کتابخانه ها می بایست با حمایت  همه جانبه از سوی ارگانها و متولیان امر در بستری مناسب به فرهنگسازی بپردازند . در این راستا نیز شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ سعی خواهد داشت تا با برنامه ریزی مناسب و کسب اعتبارات لازم ، نسبت به فراهم سازی بهسازی و گسترش کتابخانه عمومی شهید مهدوی اقدام نماید.

مدیریت شهری خارگ کتابخانه های عمومی را بازوان فرهنگی شهرداری ها دانست و افزود: اگر به فرهنگ جامعه توجه بیشتری شود ، بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مرتفع می شود.اگر نگاه فرهنگی در جامعه حاکم شود مسائلی چون رعایت حقوق شهروندی و موارد مشابه بسیار راحت صورت می پذیرد.

رئیس امور کتابخانه های استان بوشهر نیز با تشکر از دغدغه مندی شهرداری و شورای اسلامی شهر تعالی فرهنگ شهروندی را در گروی افزایش فرهنگ کتابخوانی قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد تا با همت و حمیت اقشار مختلف جامعه و مسئولان چشم انداز روشنی از مقوله فرهنگ در خارگ مقاوم تبیین گردد.

در پایان مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر خارگ با قدردانی از زحمات و مساعی ارزشمند جناب آقای پری غنچه؛ مسئول کتابخانه شهید مهدوی که در برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی نیز همواره با ایده های نو و خلاقانه فعالیت دارند تقدیر نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.