تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بر حمایت از اصناف و بازاریان خارگ

در نشست هم اندیشی با اصناف، کسبه و بازاریان مطرح شد

تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بر حمایت از اصناف و بازاریان خارگ

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ، به مناسبت فرارسیدن ۱تیر ماه؛روز اصناف ، نشست صمیمانه ای با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ، کسبه و بازاریان شهر خارگ در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.
این نشست به منظور هم افزایی و بررسی راهکارهای حل مشکلات بازار خارگ و همچنین بهره گیری از تجارب فعالان اقتصادی ، اصناف و بازاریان برگزار شد.

در ابتدا مهدی بخشی؛ رئیس شورای اسلامی شهر خارگ عنوان کرد: بازاریان به واقع نمایندگانی از اقشار مختلف جامعه محسوب می شوند و نقش ایشان در امور شهری حیاتی است ، از این رو می بایست تعامل فی مابین صنوف و شهرداری در بالاترین سطح باشد چرا که برآیند آن می تواند الهام بخش فعالیت اقتصادی پویا و درخور مردم خارگ باشد.

رئیس شورا ادامه داد : باور ما بر این است که مجموعه شهری و شورا و جامعه اصناف خارگ از هم جدا نیستند و چنانکه از دیرباز در جزیره خارگ اینگونه بوده است ، وحدت ، همدلی و همزبانی ایشان کلید توسعه و تعالی شهر خواهد بود ، چنانکه تمام صحنه های تاریخی نیز شاهدی بر این ادعاست که کسبه و بازاریان هر شهر بعنوان پیشگامان حرکتهای اجتماعی محسوب می گردند و توسعه شهر نیز برخواسته از همین روحیه مطالبه گری ایشان است.

شهردار خارگ نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از حسن نیت و حضور کسبه و بازاریان در این نشست اذعان کرد : بدون شک نقش بی بدیل اصناف و بازاریان بر کسی پوشیده نیست، این تشکل مردم نهاد در همه ادوار خصوصا به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بسزا و تاثیر گذاری داشته است و در جزیره خارگ نیز اصناف به عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصادی شهر نقش تعیین کننده ای را در امور مختلف شهری دارند. دغدغه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز همواره بر این بوده تا با یک برنامه ریزی اصولی و مدون، از دانش، تجربیات ارزشمند و توانمندی های عظیم ایشان در امور مدیریت شهری خصوصا بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بهره مند شویم.

عبدالحمید صفایی؛ مدیریت شهری خارگ تصریح کرد: کسبه و بازاریان خارگ همواره درخواست های بحقی را از مجموعه شهرداری در خصوص زیباسازی محیط بازار و همچنین اجرای پروژه های زیرساختی برای متحول نمودن وجهه شهر داشته اند که شایسته توجه بوده است که در این خصوص مدیریت شهری و شورا بخش اعظمی از فعالیت های عمرانی را به پروژه های زیربنایی اختصاص داده است که از جمله آنها می توان به اجرای پروژه کانال دفع آبهای سطحی میدان امام خمینی (ره) اشاره کرد. اصلاحات اساسی از جمله کانیوو ، نوسازی موزاییک فرش ، هالوشیت سقف و ارتقای روشنایی بازارچه کهن نیز از جمله اقدامات مجموعه در حوزه مبلمان شهری و زیباسازی بود که با استقبال مناسبی از شهروندان همراه شد. در حوزه زیباسازی میدان اصلی شهر نیز طرح هایی را در دستور کار خود قرار داده ایم که از جمله آن ها می توان به مرمت طاق های بازارچه پیرامونی و اصلاح نمای سنگی طاق ها اشاره کرد که هم اکنون آغاز گردیده است.

بهروز خواجه؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز در ادامه نشست اظهار کرد : چنانکه امروز بازاریان گرانقدر مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به شهر خود با جدیت دنبال می کنند ، ما نیز فراهم ساختن رفاه و آسایش ایشان را وظیفه خود می دانیم ، از این رو مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر همواره همت خود را به کار می گیرد تا معیشت این قشر زحمتکش جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که معتقدیم حمایت از معیشت کسبه و بازاریان ، حمایت از اقتصاد جامعه است و پیشروی در این مسیر می تواند سنگ بنای آبادانی شهر باشد.

یوسف وطن دوست؛ عضو شورای اسلامی شهر نیز حمایت از بازار خارگ را امری مهم قلمداد کرد و عنوان کرد : معطوف شدن خرید اجناس از سوی ادارات ، نهاد ها و … به جزیره خارگ قدمی بزرگ در جهت حمایت از صنوف و بازاریان خارگ است و این مهم دغدغه ای بوده است که همواره در شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز به طور جدی پیگیری شده است و امید داریم تا با حمایت همه دستگاه ها و شرکت های مستقر در خارگ ، بازار جزیره رنگ و بوی تازه تری به خود بگیرد که این می تواند نوید بخش تعالی شهر در ابعاد گوناگون باشد.

لطف الله علیپور دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز اذعان کرد : رونق بازار می تواند زمینه ساز رونق شهر باشد ، از این رو باور داریم در سایه بهره گیری از تجارب گرانبها و ارزشمند بازاریان می توان روح تازه ای را در کالبد شهری خارگ دمید و موجبات توسعه روزافزون جزیره را فراهم آورد. تلاش مجموعه شهرداری و شورا بر این مهم خواهد بود تا با درنظرگیری نگاه دقیق و تیزبین ایشان و اتکا به ظرفیت های موجود گام های استواری را در مسیر خدمت رسانی شایسته بردارد.

در ادامه بازاریان و کسبه خصوصا معتمدین و پیشکسوتان بازار به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در حوزه های مختلف اعم از مشکلات صنفی ، زیباسازی بازار ، مشکلات عدم اسقرار آبفا در جزیره و … پرداختند و همچنین با ارائه راهکارهای سازنده خود خواستار پیگیری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شدند.
هادی یحیایی؛ نماینده وزارت صنعت و معدن در خارگ نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت های صورت گرفته اصناف و وزارت صنعت و معدن به بیان توضیحاتی درخصوص اهمیت و گستردگی فعالیت اصناف در سطح شهر پرداخت و به تحلیل مشکلات عمده صنوف در جزیره خارگ پرداخت.

در پایان جلسه ، حاضرین ابراز امیدواری کردند تا با استمرار اینگونه جلسات و همچنین هم افزایی و هم اندیشی ، مسیر توسعه شهر خارگ روز به روز هموارتر شود.

گزارش تصویری/عکاس : مرتضی زنگنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.