شهردار خارگ خواستار توجه خاص و ویژه به مشکلات شهروندان خارگ شد

در گفتگو با استاندار ، فرماندار شهرستان و نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی
شهردار خارگ خواستار توجه خاص و ویژه به مشکلات شهروندان خارگ شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، شهردار خارگ در حاشیه حضور استاندار بوشهر ، فرماندار شهرستان و نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی در جزیره خارگ با ایشان به گفتگو پرداخت.

عبدالحمید صفایی ؛ شهردار خارگ در حاشیه حضور مسئولین استانی در جزیره خارگ که با بازدید و افتتاح پروژه های عمرانی همراه بود ، با ارائه بخشی ازعملکرد یک و نیم ساله شهرداری خارگ به ایشان اذعان کرد: خوشبختانه با توجه به رویکرد و نگاه ویژه و مثبت مسئولین محترم استانی نسبت به شرایط خاص خارگ ، امروز مسیر تعالی و توسعه این جزیره بیش ازهمیشه هموار گردیده است و باید اذعان کرد که مسئولین محترم دلسوزی و نگاه ویژه خود را به معنای واقعی کلمه به عمل تبدیل کرده اند. مساعدت جناب استاندار محترم و نگاه ویژه فرماندار محترم در خصوص افزایش اعتبارات و تملک دارایی ها گواه این ادعاست که این بزرگواران ضمن درک مناسب از شرایط خاص جزیره ، دغدغه رفع مشکلات این گوهر درخشان خلیج فارس را دارند.

مدیریت شهری خارگ در ادامه با قدردانی از مساعدت ویژه استاندار بوشهر جهت تخصیص اعتبار به شهرداری خارگ به منظور حمایت از شهروند ان بومی در مسئله تردد دریایی عنوان کرد : معضل دیرینه تردد دریایی خارگ که دشواری های فراوانی را با شهروندان شریف خارگ همراه ساخته بود ، با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر و همت بخش خصوصی بومی امروز تا بخش زیادی مرتفع گردیده است. در این خصوص پس از پیگیری های اینجانب و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، با نظر مثبت جناب استاندار مبلغ قابل توجهی به منظور پرداخت بخشی ازمابه التفاوت هزینه بلیط تردد کشتی در نظر گرفته شد تا از مردم بومی و دریا دل جزیره خارگ حمایت شود.

شهردار خارگ با تشریح مشکلات عمده شهروندان خارگ افزود : علیرغم مسیر پرشتاب توسعه جزیره خارگ به همت خدمتگزاران مردم در جزیره ، اما همچنان شهروندان خارگ با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که از جمله این موارد می توان به تخصیص میزان نه چندان مناسب حق آلایندگی و ارزش افزوده به خارگ اشاره نمود ، آن هم در شرایطی که مردم جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی های زیست محیطی به خصوص دود ناشی از سوختن مواد نفتی هستند ، که یقین داریم با نگاه مثبتی که جناب استاندار و فرماندار محترم به جزیره خارگ دارند این مسئله به نحو احسن مرتفع خواهند گردید.

شهردار خارگ با اشاره به دو پروژه شاخص مجموعه شهرداری اضافه کرد : از ابتدای دوره حل دو مشکل دیرینه و بزرگ جزیره خارگ را در دستور کار قرار دادیم که منجر به دو پروژه احداث ساختمان آتشنشانی و ساختمان مدیریت بحران پس از ۵۰ سال در جزیره خارگ گردید. با توجه به لزوم اجرای پروژه های زیرساختی در جزیره ، خواستار نگاه خاص و بیش از پیش استاندار محترم به عمران شهری خارگ هستیم.

عبدالکریم گراوند؛ استاندار بوشهر نیز عملکرد مجموعه شهرداری و شورای شهر در مسیر توسعه خارگ را مثبت ارزیابی کرد و عنوان نمود: باور ما بر این است که مردم شریف خارگ لایق بهترین ها هستند و یقینا خدمتگزاری به ایشان شایسته تقدیر است. ما نیز در مجموعه استانداری بوشهر دغدغه مردم خارگ را در مسائل گوناگون پیگیری می کنیم و هدف والای ماست تا بتوانیم رضایتمندی مردم صبور خارگ را فراهم سازیم.

وی افزود : از دیرباز مسائل و مشکلات خاص ریز و درشتی گریبانگیر مردم جزیره خارگ بوده است که به صورت مستمر از مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر خارگ به ما انتقال داده می شود و ما نیز چنانکه خارگ یک بخش ویژه است با نگاهی ویژه رفع این مشکلات را تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم داشت تا با بهره حداکثری از ظرفیت های موجود و همچنین درنظرگیری موازین قانونی ، بیش از پیش در کنار مردم خارگ باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *