عملیات زیرسازی و اجرای بتن دکوراتیو پیاده رو خیابان طالقانی با متد جدید

برای نخستین بار در سطح جزیره از متد بتن سنگی (بتن دکوراتیو) در پروژه ی سنگ فرش خیابان طالقانی استفاده شد .

با توجه به فرسوده شدن کف سازی پیاده رو خیابان طالقانی واقع در ضلع غربی فرودگاه و نیاز به بهسازی در جهت رفاه حال عابرین پیاده ، عبدالحمید صفایی شهردار خارگ اظهار داشت :اکیپهای واحد عمران هم اکنون در حال اجرای عملیات زیر سازی و آماده سازی پیاده رو ضلع غربی فرودگاه به منظور سنگ فرش محل مذکور می باشد .

مدیریت ارشد شهری خارگ افزود : صبح امروز عملیات اجرای سنگ فرش پیاده رو خیابان طالقانی آغاز شد . شهردار خارگ در سخنانی اظهار داشت : در راستای اجرای عملیات زیرسازی و سنگ فرش خیابان طالقانی ، آغاز و در حال انجام است. وی هدف از این اقدام را خدمت رسانی به شهروندان در مقوله مبلمان شهری عنوان کرد.

عبدالحمید صفایی شهردار خارگ اظهار داشت : سبکی جدید از اجرای سنگفرش بصورت بتن دکوراتیو (بتن سنگی) در شهرداری جزیره خارگ در حال اجرا می باشد .

وی تصریح کرد : از مزایای این پروژه ؛ اجرای سریع ، مقاومت بالا ، قیمت مناسب ، تنوع در طرح و رنگ و بدون دور ریزی مصالح و شکستگی و همچنین یکپارچگی شکل کلی کار می باشد .

از دیگر مزایای اجرای این طرح می توان به مقاومت مواد اولیه آن در برابر رطوبت و عدم نفوذ ناپذیری در برابر آب اشاره کرد ، که این امر با توجه به شرایط اقلیمی و رطوبت بالای جزیره در بسیاری از فصول سال ، بسیار مفید و کاربردی می باشد .

شهردار خارگ تصریح کرد : بی تردید لزومه داشتن شهری زیبا ، بهره گیری از استاندارد های مناسب در مبلمان شهری است که این مهم با کمی حساسیت و نظارت بر اجرای پروژه ها امکان پذیر خواهد بود .

ایشان در پایان اذعان کرد : این نقطه به عنوان پایلوت و نخستین مکان جهت اجرای این پروژه انتخاب شده و در ادامه مابقی پیاده رو هایی که نیاز به ترمیم و بازسازی دارند اجرا می گردد .

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *