المان مادر در جزیره خارگ رونمایی شد

شعیب بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۲ سال قبل، یکی از برنامه‌های مدیریت شهری این بود که یک المان مادر در شهر نصب کنیم و خوشبختانه المان مادر خریداری شد و بعد از ساخت پایه آن و انجام محوطه سازی، اکنون نصب و باعث زیبایی بصری شهر شده است.

وی در خصوص المان‌ها، نقش آن در مبلمان شهری و تأثیراتی که درهویت بخشی به شهرها دارند افزود: المان‌های شهری به عنوان عنصر شاخص از شهر، ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهرها می‌باشند. المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام نما، از هویت و فرهنگ شهر باشند. ازآنجایی که توجه به شاخص‌ها و نمادهای ایرانی اسلامی، در طراحی معماری شهرها کمتر موردتوجه قرارگرفته و در مقابل استفاده از نمادهای مدرن و ناسازگار با هویت ایرانی اسلامی افزایش یافته است، بحران هویت به یک عارضه شهرنشینی تبدیل شده که امروزه انعکاس آن در شهرهایی آشفته و تهی از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی نمود پیدا می‌کند.

بحرینی خاطرنشان کرد: ارزش‌های بصری مهم‌ترین بخش از کیفیت‌های محیطی به حساب می‌آیند که می‌توانند در شادی و نشاط و حتی آموزش فرهنگی و اجتماعی شهروندان مفید فایده باشند.

شهردار خارگ در ادامه همچنین، استفاده از المان‌های پدر و مادر را در مبلمان شهری یک ضرورت دانست و گفت: اگر از من سوال شود که چرا بعد از این همه موضوعات متفاوت در این دنیای لایتناهی مادر را برای المان سازی انتخاب کرده‌ای، می‌گویم زیرا مادر مقدس است و بهشت زیر پای مادران است، زیرا همه ما به والدینمان مدیون هستیم و اتفاقاً باید در جای جای مناطق مسکونی، المان‌های مادر و پدر نصب شود.

وی با تاکید بر اینکه بیان داشت: اگر به خوبی لایه‌های پنهان و آشکار توسعه‌های جوامع مختلف را بررسی کنیم به درستی متوجه می‌شویم که یکی از اثرگذارترین فاکتورها، نظام تربیتی خانواده به خصوص مادران بوده است. بنابراین نقش مادر در تکامل چند بعدی یک کشور بسیار حائز اهمیت است و باید این جایگاه هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بحرینی همچنین تصریح کرد: متأسفانه امروزه بعضی از جوانان و نوجوانان آن احترام لازم را به والدین خود ندارند و این اقدام شهرداری خارگ، درواقع با هدف توجه دادن جامعه به ویژه نسل نوجوان به جایگاه پدر و مادر است. وقتی در شهرها المان‌های پدر و مادر نصب می‌شود یعنی داریم به جامعه پیام می‌دهیم که این شاخص ترین موضوعی است که ما توانستیم در بین هزاران موضوع دیگر پیدا کنیم و در شهر بگذاریم و سمبل خوبی پاکی نجابت و صدها ویژگی ستودنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.