دیدار رسمی” تیم اجتماع محور” با شهردار خارگ

به گزارش روابط عمومی شهرداری خارگ، اولین نشست رسمی تیم” اجتماع محور” جزیره خارگ با شهردار این شهر با هدف تشریح ایده های اجتماع محور و اهداف و برنامه های این مجموعه اجتماعی، برگزار شد.

شعیب بحرینی در این دیدار طی سخنانی گفت: بدون شک شکل گیری سازمان های مردم نهاد و افزایش فعالیت های اجتماعی از طریق مشارکت های مردمی در سمن ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
وی افزود: پیوند سمن ها و سازمان های دولتی علاوه بر پویایی شهروندان در بررسی موشکافانه مسائل و مشکلات از ابعاد مختلف نقش بسزایی دارد.
شهردار جزیره خارگ بیان داشت: با توجه به لزوم پرداختن به مقوله آسیب شناسی با نگاه تخصصی و کارشناسانه، طرح های اجتماع محور، علاوه بر پیشگیری از رشد آسیب در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، می تواند نشاط و پویایی شهر و شهروندان را دوچندان نماید.

بحرینی ادامه داد: یقیناً شهر شاد و پویا، موجبات شکل گیری امید و خلاقیت زندگی شهروندی را فراهم می کند و با ایجاد خودباوری جمعی پتانسیل های شکل گیری اقدامات خودجوش و هدفمند اجتماعی علمی و فرهنگی، همچنین زیست محیطی و نیکوکارانه را بالفعل می سازد.

در ادامه این نشست، سرکار خانم رحیمی تسهیل گر تیم اجتماع محور نیز طی توضیحاتی گفت: این تیم، ذیل فعالیت های موسسه پیشگیری ” روشنای صبح سپید امید”، با هدف افزایش سطح مشارکت محله محور شهروندان در مقابله با آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای مطابق با استانداردها و شاکله ابلاغی تیم های اجتماع محور، تشکیل شده است.
وی افزود: از پیامدهای فعالیت این تیم، امید اجتماعی و پیشگیری از رشد آسیب های روانی و اجتماعی در سطوح خرد و کلان می باشد.

در پایان، اعضای تیم یاد شده، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این تیم، دغدغه های خود را مطرح کرده و به ارائه گزارشی از یافته های آسیب شناسانه و بیان پیشنهادها و راه حل های مختلفی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.