نشر کتاب های اساتید اهل قلم با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ :رئیس شورای شهر خارگ با بیان اینکه تاریخ و فرهنگ خارگ باید تبیین شود، گفت: انتشار کتب نویسندگان خارگ تحت حمایت شورای شهر قرار می گیرد.
 لطف الله علی پور ظهر یکشنبه در نشست اعضای شورای شهر خارگ با یکی از نویسندگان خارگ اظهار داشت: حمایت از فرهنگ مطالعه در عصر تکنولوژی که صفحات مجازی جای ورق‌های کتاب را گرفته‌اند کاری ارزشمند و بزرگ است، از این رو به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی شورای شهر خارگ با حمایت و تقدیر از نویسندگان بومی خارگ بر این ارزش‌ها ارج نهاد.
وی اضافه کرد: جزیره خارگ نیز همانند سایر نقاط استان بوشهر، فرهنگ و گویش محلی خود را دارد که در سینه بسیاری همچون گنج نهادینه شده است.
رئیس شورای شهر خارگ افزود: یکی از بزرگان خارگ که از برادران اهل سنت ما هستند و با دلسوزی تمام همواره در راه حفظ آداب و رسوم غنی مردم خارگ و اطلاع رسانی درباره جغرافیا و زیبایی‌های جزیره کوشیده‌اند، حاج جمات مژده است که یاد و خاطره همسر و فرزندان شهید وی در روزگار جنگ تحمیلی و بمباران‌های مداوم جزیره مقاوم خارگ زنده است.
وی تصریح کرد: با تصویب شورای شهر و در چهارچوب قانون در راستای ارج نهادن به تبیین تاریخ شهر از کتاب‌های نگارش شده توسط نویسندگان خارک حمایت خواهد شد.
جمات مژده از نویسندگان قدیمی کتاب است که در راستای احیای تاریخ و فرهنگ این کهن دیار تا امروز تلاش بسیاری داشته و چندین جلد کتاب و اثر ادبی فاخر را به رشته تحریر درآورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.