تحکیم و تقویت جایگاه خانواده به عنوان یک هدف و رویکرد در برنامه کاری شهرداری و شورای شهر / اولین گام شهرداری و شورای شهر در جهت تحقق شعار « خانواده سالم؛جامعه سالم»

در نشست تخصصی شهردار و اعضای شورای شهر خارگ با فعالان و کارشناسان حوزه روانشناسی کودک و خانواده مطرح شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، روز گذشته در نشستی که با حضور شهردار خارگ ، بانوان عضو شورای شهر و جمعی از فعالان و کارشناسان حوزه روانشناسی کودکان و خانواده و همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد ، مباحث تخصصی حوزه روانشناسی کودک و خانواده به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و با هدف تدوین برنامه راهبردی موثر و مستمر در این حوزه حاضرین به بیان راهکارها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این نشست شعیب بحرینی؛ شهردار خارگ با تاکید بر ضرورت آموزش خانواده و توجه به نقش تعلیم و تربیت اذعان کرد: اساس یک جامعه سالم را خانواده سالم می سازد. توجه به بنیان خانواده به ویژه حوزه تربیتی کودکان هدف و چشم انداز ویژه ای است که می بایست از نهاد خانواده به عنوان جایگاه بی بدیل و مقدس و اصلی ترین آموزشگاه انسان شکل گرفته و رهگیری شود. با تکیه بر این رویکرد شهرداری شهر خارگ در نظر دارد تا با پرداخت تخصصی به این مقوله مهم و برگزاری کارگاه ها و کلاس هایی متناسب و برگزاری ویژه برنامه هایی در این حوزه ، نسبت به تحکیم جایگاه خانواده در جامعه اهتمام ورزد.سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان اسوه مادران و زنان این سرزمین ، بهانه پرقدری بود تا اولین گام را با برگزاری نشست تخصصی با فعالان این حوزه در خارگ برداریم و به امید خدا ضمن برنامه ریزی مناسب جهت تحقق اهداف تبیین شده تا پایان سال ، در سال آتی نیز برنامه های متعددی را در این خصوص به اجرا در خواهیم آورد.

هدی موری بازفتی؛ عضو شورای اسلامی شهر نیز توجه به حوزه مهم کودکان و نوجوانان را به عنوان یک اصل و رسالت در شورای اسلامی شهر قلمداد کرد و اذعان داشت: توجه به هنجارهای جامعه و تلاش در جهت تحقق شایسته آنها و مقابله با ناهنجاری هایی که در گذشت زمان ، موجب تضعیف جایگاه خانواده و نتیجتا جامعه می شود ، موضوع مهمی است بایستی مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد. فراهم سازی و تقویت بستر یادگیری و تعلیم و تربیت صحیح نیاز اساسی جامعه است که به عنوان یک هدف در برنامه کاری شورای اسلامی شهر قرار دارد.

سمیه گیوی؛ دیگر عضو شورای اسلامی شهر خارگ نیز ارتقا توانمندی تعلیم و تربیت در خانواده ها را سرمنشأ شکل گیری یک جامعه سالم دانست و افزود: آموزش باید در درون خانه ها و خانواده ها نهادینه شود. توجه به نیازهای اقشار جامعه به ویژه کودکان مستلزم دیدگاه تخصصی به این حوزه است ، زیرا در صورت عدم توجه ، نوع مواجهه و رفتار یک جامعه را به شیوه نامناسبی شکل می دهد. به واقع خانواده به عنوان اولین مکتب انسان ساز بایستی بیش از همه نهادها مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست نیز حاضرین با هم اندیشی و طرح موضوعات و دغدغه های حوزه خانواده و روانشناسی کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کردند تا با ادامه چنین نشست های تخصصی و برگزاری ویژه برنامه های متناسب شاهد تقویت بنیان خانواده و در نتیجه تحقق یک جامعه سالم در جزیره خارگ باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.