تاکید بر لزوم همگرایی و انسجام و بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای حل مشکلات شهر و شهروندان خارگ

در نشست بخشدار با اعضای شورای شهر خارگ مطرح شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ، روز گذشته در نشستی که در دفتر بخشدار ویژه خارگ برگزار شد ، اعضای شورای اسلامی شهر خارگ با بخشدار ویژه خارگ دیدار و گفت و گو کردند. طرح مسائل و مشکلات و مطالبات شهروندان و بررسی راهکارهای هم افزایی جهت حل آنها ، محور اصلی این نشست بود.

در ابتدای این نشست یوسف وطن دوست؛ رئیس شورای شهر با تسلیت ایام سوگواری اذعان کرد : خارگ به مثابه یک ایران کوچک است اما متاسفانه شهروندان درگیر مسائل و مشکلات ریز و درشتی در آن هستند که به باور بنده جز با هم افزایی حل نخواهند شد که در این خصوص ضمن تقدیر از بخشدار سابق ، همراهی بخشدار محترم در پیگیری و رفع مشکلات به طور خاص در کمیسیون کارت های تردد ، اشتغال جوانان کمیسیون۷۷ و موضوع جدی درآمدهای شهرداری ، شایسته تقدیر و تشکر می باشد و امیدواریم همچنان دوشادوش شورای شهر پیگیر دغدغه شهروندان باشند. ورود جدی بخشدار محترم به عنوان رئیس شورای ورزش در مطالبه عمومی و بحق جوانان و ورزشکاران جزیره نیز مطالبه ای است که ان شااله با درایت ایشان به انجام برسد. شورای اسلامی شهر بی تردید در این دوره تمام توان و تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا دوشادوش دیگر مسئولین دلسوز به شکل جدی تری حل مشکلات شهروندان خارگ را مطالبه نماید که در این خصوص بی تردید همراهی بخشدار محترم بسیار ثمر بخش و تسهیل کننده خواهد بود.

لطف اله علیپور نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز با گرامیداشت هفته دولت بر لزوم همراهی و هم افزایی تمام نهادها و ارگان های جزیره در حل مشکلات شهروندان تاکید کرد و اضافه نمود : تسریع در روند صدور کارت های تردد و همچنین ورود مجدانه به معضل جدی تردد از جمله مسائلی است که به عنوان دغدغه شهروندان شریف خارگ انتظار می رود تا در مسیر مطلوب تری قرار گیرند. موضوع سامان دهی به وضعیت ورزش و جوانان و به طور خاص ارائه گزارش عملکرد آن مجموعه محترم نیز به عنوان یک مطالبه عمومی از جوانان شهر ، شایسته توجه و ورود است.

هدی موری بازفتی؛ دبیر و عضو شورا نیز شهروندان خارگ را مستحق آسایش و معیشتی بهتری خواند و افزود : باور بنده بر این است اهالی شریف خارگ شایسته برخورداری از بهترین امکانات و خدمات می باشند اما متاسفانه از دیرباز معیشت ایشان با سختی و دشواری گره خورده است‌ که لازم است تا با بکارگیری تمام ظرفیت ها و راهکارها قدم های مناسبی برای رفع مشکلات ایشان برداشته شود که در این خصوص بخشدار محترم نیز نقش ویژه ای را به عهده دارد.موضوع جدی توزیع ناعادلانه عوارض آلایندگی و نادیده گرفته شدن حق بدیهی شهروندان خارگ نیز از موضوعات جدی است که انتظار می رود با اهم افزایی جدی مورد تجدید نظر و احقاق حق شهروندان قرار گیرد.

بهروز خواجه؛ عضو شورای اسلامی شهر خارگ در ادامه با تاکید بر لزوم اقدامات اساسی برای برون رفت از شرایط کنون و حل مسائل و مشکلات مهم شهروندان در حوزه های گوناگون اذعان کرد : شرایط دشوار تردد شهروندان که اخیرا نیز با تصویب افزایش نرخ بلیط ها توأم گشته است ، با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی شهروندان یک دغدغه جدی برای شهروندان محسوب می گردد که انتظار می رود مورد بازنگری قرار گیرد. افزون بر آن مشکل کارت تردد شهروندانی که پس از سال ۸۸ در جزیره سکونت دارند و طیف زیادی را در بر میگیرد نیز دغدغه مهمی است.بهرروی متاسفانه بسیاری از شهروندان هیچگونه کارت ترددی ندارند و هم اکنون علاوه بر دغدغه تردد ، دغدغه نرخ بلیط ها نیز بر آن اضافه شده است.الزام دولت به تخصیص یارانه تردد مانند مترو در تهران و… مطالبه بحقی است که انتظار می رود مورد توجه و پیگیری قرار گیرد. احداث درمانگاه تامین اجتماعی به منظور ارائه خدمات به شهروندان خارگ از این منظر که آن ارگان عمدتا ارائه خدمات و هزینه را صرفا در مراکز ملکی خود ارائه می نماید و همچنین در آینده نیز قابل توسعه می باشد موضوعی است که می بایست مورد مطالبه قرار گیرد.مسائل و مشکلات بسیاری متوجه معیشت شهروندان است که از جمله آنها عدم بهره مندی از خدمات اساسی و لازم در مرکز دندانپزشکی است که امید داریم تا با ورود به این موضوعات مهم شاهد کاهش و حل مشکلات همشهریانمان باشیم

سمیه گیوی ؛ عضو شورای ششم شهر خارگ نیز در ادامه این نشست با بیان این که نمایندگان مردم تلاش خواهند داشت تا با رویکردی جدی و مطالبه گرانه در راستای رفع مشکلات شهروندان شریف خارگ بکوشند تصریح کرد : حسن رفتار و وجدان قلم و عمل بخشدار محترم که تلاش می نمایند تا در رفع مشکلات شهروندان خارگ موثر واقع شوند قابل ستایش است و امید داریم تا همراهی ایشان ، اعضای شورا و دیگر مسئولین جزیره آینده ای روشن را برای همشهریانمام رقم بزند ، آنچه که از مسائل مشکلات توسط همکاران محترم در مجموعه شورا مطرح گردید مطالبه به حق شهروندان خارگ می باشد که ان شااله شاهد تلاش بیش از پیش برای رفع آنها باشیم.

در پایان این نشست نیز ناصر ابراهیمی؛ بخشدار ویژه جزیره ضمن تبریک مجدد حضور اعضای شورا در ششمین دوره شورای شهر خارگ با تقدیر از زحمات صفایی؛ شهردار اسبق جزیره و تبریک به شهردار جدید و سرپرست شهرداری ، با آرزوی سلامتی برای همگان و تسریع در رفع ویروس کرونا اذعان کرد: علی رغم اینکه در شرایط دشوار بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی به سر می بریم ، اما عزم راسخ برای خدمت شایسته به شهروندان نشان دهنده درک مناسب از مشکلات ایشان است. بنده خود را عضو افتخاری و عضو ششم شورای شهر می دانم و امید دارم تا با انسجام بیش از پیش و همتی جهادی در راستای خواسته ها و مطالبات به حق شهروندان جزیره گام برداشته شود. آنچه از مشکلات و مطالبات شهروندان مطرح می گردد موارد بحقی می باشد که به صورت مستمر مورد بررسی و اقدام قرار دارد و برای لحظه ای نیز تا حصول نتیجه مورد غفلت قرار نخواهند گرفت. بی تردید همراهی و هم افزایی متقابل بخشداری و شورا و گسترده کردن دایره پیگیری ها در بالاترین سطوح در حل مشکلات شهروندان راهگشا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.