شهردار خارگ: اساس پروژه های عمرانی شهرداری خارگ توجه به زیرساخت ها است

کانال دفع آب های سطحی معضل دیرینه آبگرفتگی معابر خارگ را ریشه کن می کند

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ، عبدالحمید صفایی؛ شهردار خارگ از ادامه عملیات احداث کانال دفع آب های سطحی محلات خارگ با اجرای پروژه کانال کوچه لیوا خبر داد.

شهردار خارگ با اعلام این خبر اذعان کرد : باور ما از ابتدای دوره جاری بر این بوده که اقدامات زیر بنایی و اصولی و توسعه زیر ساخت ها ، کلید تعالی شهر خارگ در حوزه عمرانی خواهد بود. از این رو اساس بخش اعظمی از اقدامات عملکرد شهرداری خارگ در در این دوره بر مبنای توسعه زیرساخت ها طرح ریزی شد.این رویکرد سبب گردید تا طی سه سال و نیم گذشته به علاوه پروژه های شاخص زیرساختی همچون احداث ساختمان آتش نشانی و ساختمان مدیریت بحران ، پروژه های متعددی نیز در حوزه اجرای کانال دفع آب های سطحی تعریف و اجرا گردد و خوشبختانه هم اکنون می توان اذعان کرد میزان آبگرفتگی معابر که همواره به عنوان معضلی و مطالبه جدی برای شهروندان خارگ قلمداد می شد به کمترین میزان ممکن رسیده است که خود نشان از به ثمر نشستن این رویکرد داشته است که امید داریم تا با اجرای دیگر پروژه هایی که در این حوزه تعریف و در حال اجراست ، این معضل دیرینه بطور کامل ریشه کن شود.

مدیریت شهری خارگ با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه کانال دفع آبهای سطحی افزود : طی دوره جاری پروژه های متعدد کانال دفع آب های سطحی به مرحله اجرا رسیده که از شاخص ترین آن ها می توان به پروژه های کانال دفع آبهای سطحی میدان امام خمینی ، بوستان معلم ، کوچه شهید حیدری (پیروزی) و کوچه قائدزاده در دو فاز و پروژه کانال دفع آب های سطحی خیابان چاه قندی که اخیرا به بهره برداری رسید اشاره نمود. هم اکنون نیز پروژه کانال دفع آب های سطحی کوچه لیوا فعال می باشد که به امید خدا با اجرای آن شاهد رفع معضل آبگرفتی این کوچه و آسایش شهروندان شریف این محله باشیم.

وی تصریح کرد : در جزیره خارگ شدت و روند بارندگی و تبدیل آن به رواناب به گونه‌ای است که هدایت آبهای سطحی نیازبه ساماندهی داشته و ضرورت مدیریت آن و هدایت آن به سمت کانال خروجی در فصول بارش نزولات الهی بسیار حائز اهمیت است.طی سالیان گذشته همواره آبگرفتگی این محله پرسکنه شهر ، موجب سلب آسایش اهالی آن می شد. پرواضح است دفع آب‌های سطحی ضمن جلوگیری از آبگرفتگی معابر ، ایمن‌سازی مناطق مسکونی و نهایت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی را نیز در پی دارد که به امید خدا با این هدف و رویکرد پروژه و خدمتی درخور تقدیم شهروندان گرامی خواهد شد.

 تصاویر قبل و بعد از اجرای کانیوو و کانال دفع آبهای سطحی خیابان معلم

 

تصاویر قبل و بعد از اجرای پروژه کانال دفع آبهای سطحی و اجرای کانیوو میدان امام خمینی (ره)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.