یکه تازی تامین اجتماعی در بی توجهی به بیمه شدگان خارگی

بهروز خواجه نایب رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به درآمدهای هنگفت سازمان تامین اجتماعی از خارگ اذعان کرد : جزیره خارگ به واسطه صنعتی بودن و حضور شرکت های مختلف سهم قابل توجه ای را در درآمدهای سازمان تامین اجتماعی دارد ، بطوریکه این سازمان از قریب به ۳۰ هزار بیمه شده مستقیم و غیرمستقیم در این جزیره درآمد دارد. اما متاسفانه مسئولین امر در سازمان تامین اجتماعی همواره با بی توجهی تمام ، چشم خود را روی مشکلات معیشتی بیمه شدگان خود در این جزیره بسته اند.

وی افزود : بی توجهی سازمان تامین اجتماعی به ساخت درمانگاه در جزیره که از ابتدایی ترین خدمات این سازمان به افراد تحت پوشش خود محسوب می شود ، گواه این است که ایشان مردم مظلوم خارگ را نادیده گرفته اند. حال سوال اینجاست که با هزینه های پزشکی سرسام آور کنونی، کمبود امکانات در مرکز بهداشت خارگ و همچین شرایط خاص تردد جزیره ، آیا همه ی شهروندان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی توان درمان بیماری خود را در بیرون از جزیره دارند؟ و اگر بیمارستان نفت نبود و یا به هر دلیلی امکان ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را نداشته باشد آیا یک مرکز بهداشت میتواند نیازهای درمانی و پزشکی مردم را تامین کند؟
در حالی که بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرهای بزرگ از بهترین امکانات و خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی استفاده می کنند و سازمان تامین اجتماعی در بسیاری از شهرها که حتی افراد بیمه شده کمتری نسبت به خارگ دارند ارتقای درمانگاه ها و افزایش خدمات خود را دنبال می کند ، مردم جزیره خارگ همچنان چشم انتظار تاسیس یک درمانگاه هستند.

خواجه در ادامه با اشاره به مشکل دیرینه اعزام بیمار در جزیره خارگ افزود : متاسفانه با وجود امکانات پزشکی محدود در جزیره خارگ هراز گاهی شاهد نیاز اورژانسی بیماران به اعزام به بیرون از جزیره هستیم و در این میان به تکرار پیش آمده که بیمارانی به دلیل فراهم نشدن شرایط اعزام حتی جان خود را از دست داده اند. اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی حتی در قبال جان افراد نیز خود را مسئول نمی داند و این مشکل دیرینه همچنان لاینحل مانده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ در پایان خواستار ورود و پیگیری جدی مسئولین سازمان تامین اجتماعی شد و ابراز امیدواری کرد تا با تغییر دیدگاه ایشان به جزیره خارگ ، مردم مظلوم این جزیره پس از سالیان متمادی به کمترین حقوق خود دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.