لزوم حمایت جدی از ناوگان حمل و نقل دریایی

عبدالحمید صفایی؛ شهردار خارگ با تاکید بر لزوم همگرایی و هم افزایی برای حل مشکلات تردد جزیره خارگ اذعان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ بنا بر رسالت تبیین شده خود و با توجه به دغدغه و مطالبات به حق و دیرینه مردم در رفع مشکل تردد ، همواره در این راستا پیشگام و ثابت قدم بوده، بطوریکه طی این دوره با برنامه ریزی و به کارگیری تمهیداتی تسریع حل آن را به طور جد دنبال نموده است، با این وجود تحقق شایسته این امر و رفع معضل تردد جزیره خارگ به صورت ریشه ای، ورود و مساعدت مسئولین مربوطه به ویژه وزارت راه و مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی را می طلبد که امیدواریم این مهم صورت پذیرد.

مدیریت شهری خارگ ادامه داد : هم اکنون هر دو ناوگان حمل و نقل دریایی مسافربری و باربری جزیره خارگ با مصائب و مشکلات فراوانی از حیث کمیت و کیفیت خدمات دست و پنجه نرم می کنند و ضرورت دارد تا با جدیت و همتی دوچندان نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود.
وی افزود: اعطای تسهیلات و توانمندسازی بخش خصوصی از جمله راهکارهایی است که می تواند نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی جزیره خارگ که هم اکنون نیازی ضروری به شمار می رود را تسهیل نماید که امید داریم با نگاه خاص و ویژه مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی این مهم صورت پذیرد.
شهردار خارگ در ادامه با اشاره به ضرورت اعطای یارانه پایدار به ناوگان حمل و نقل دریایی تصریح کرد: همانطور که در سایر شهرها ناوگان حمل و نقل زمینی از یارانه دولتی بهره مند می شوند ، توانمند سازی ناوگان حمل و نقل دریایی خارگ با تخصیص یارانه نیز نیازمند توجه جدی است. افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل وجوه اداره شده به بخش خصوصی جهت نوسازی ناوگان از جمله راهکارهایی است که می تواند فرآیند توانمندسازی ناوگان را تسهیل و تسریع سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.